Broekman Logistics als werkgever op de kaart zetten rondom de drie Limburgse vestigingen in Venlo, Born en de spiksplinter nieuwe locatie in Weert: dat was onze opdracht. Het resultaat van de employer branding campagne die Park1 neerzette mocht er zijn. Buiten de 2,1 miljoen vertoningen van onze filmcommercial en dynamische banners, 8000 kliks naar onze landingspagina en meer dan 4500 doorklikken naar een specifieke vacature, heeft Broekman Logistics gedurende drie maanden meer dan 30 vacatures kunnen invullen. Het resultaat van een mooie samenwerking, gebouwd op daadkracht, realisme en vertrouwen.

Het vraagstuk

Broekman Logistics begrijpt dat de arbeidsmarkt verandering vereist. Ze streven ernaar de eerste keuze te zijn voor gekwalificeerde sollicitanten en willen latent werkzoekenden aanspreken door een match te maken tussen hun wensen en Broekman's waarden. Het bekendmaken van Broekman als aantrekkelijke werkgever, zowel voor de nieuwe vestiging in Weert als voor bestaande vestigingen in Venlo en Born, is van groot belang. Park1 kreeg de opdracht om Broekman Logistics binnen het eerste kwartaal van 2023 te promoten als werkgever en voltooide het project in anderhalve maand, een voorbeeld van effectief projectmanagement.

Voor Broekman Logistics deden wij deze werkzaamheden

De cross mediale aanpak

De aandacht van je doelgroep grijpen kan op talloze manieren. Park1 zet het belang van ROI (return on investment) voorop. Wat kun je verwachten aan concrete exposure bij verschillende kanalen of middelen, tegen welke tarieven? Een realistische analyse leidde tot de volgende mix: 1Limburg web en app, Meta advertising (Facebook + Instagram) en YouTube advertising.

Adverteren op Facebook en Instagram genereerde kwalitatieve kliks. 4135 bezoekers klikten door naar een specifieke vacature vanuit 6053 kliks naar de landingspagina. Park1's ervaring toont dat deze kanalen perfect converteren bij spraakmakende en authentieke boodschappen, met correcte inrichting, monitoring en bijsturing van advertentiecampagnes.

Ook 1Limburg bleek ideaal om bekendheid te vergroten met 1,9 miljoen unieke bezoekers per maand op de app en web. De uitgebreide bannerset trok 3446 kliks naar de landingspagina, waarvan 494 naar een specifieke vacature.

YouTube zorgde voor awareness en naamsbekendheid. Onze commercial werd 201517 keer bekeken vanuit 340444 vertoningen en verscheen op relevante websites voor de doelgroep. YouTube Advertising versterkt gerichte conversie-advertenties enorm.

 

Vertaling van de corporate boodschap 'looking beyond'

De grootste boodschap die Broekman Logistics als werkgever communiceert, heeft te maken met de wereldwijde impact die je als medewerker maakt. Het gaat om verder kijken dan jouw specifieke taak en zien dat jouw handeling bijdraagt aan verscheidene doelen over de hele wereld. Broekman noemt dit ‘Thinking inside the box’, waarbij de term box in de branche bekend staat voor een container. Voor de Limburgse arbeidsmarkt vertaalde we deze boodschap in een film, verschillende dynamische banners en een strakke landingspagina: Vanuit Limburg de wereld over. Broekman Logistics is de werkgever voor de mensen die van jongs af aan verder kijken dan hun neus lang is. Als beeld kozen we ervoor om rechtstreeks door de wand van een ‘box’ of container heen te kijken, waarin je een specifieke handeling van verschillende banen ziet. De donkere stijl van ‘inside the box’ trokken we door in de dynamische banners.

Bekijk deze website

Campagne geslaagd

Een opvallend hoger aantal ingevulde vacatures tijdens de campagneduur was onmiskenbaar te koppelen aan de online marketinginspanningen. De cost per hire tijdens de campagne periode werd drastisch verlaagd. Wederom een mooie business case die bewijst dat een investering in je employer brand zich uitbetaald, mits je intern je werkgeverschap ook goed op orde hebt. We kijken terug op een prachtige samenwerking tussen de verschillende teams van Broekman Logistics en Park1.

Van grootse denkers tot grootse daden

Ook aan de slag met vacaturemarketing?

Laat je verrassen!

Als bureau hebben we niet alleen kennis van marketing maar ook van design, corporate identity, techniek en ontwikkeling. Dit zorgt ervoor dat we projecten altijd vanuit alle kanten bekijken.

We zijn teamplayers en werken soepel samen met interne afdelingen of andere bureau's.

Daag ons, maar vooral jezelf uit!

hello@park1.nl 077 30 30 500