Hier hebben we een toffe video neergezet, maar deze kun je alleen zien als je onze Cookies hebt geaccepteerd!

Pas daarom snel je voorkeuren aan.

Je eigen webshop optimaal benutten

Iedereen koopt wel eens iets online, zowel zakelijk als particulier. In de afgelopen jaren is het aanbod van online winkels exponentieel gestegen. Voor veel bedrijven is het een enorme uitdaging geworden om zich te kunnen onderscheiden van de moordende online concurrentie. Of je nu een webshop wil opzetten of je huidige webshop wil optimaliseren; Park1 helpt je hierbij!

Waar je op een normale website verschillende doelen kunt hebben, is het voornaamste doel van een webshop geld verdienen. Zo simpel is het. We zorgen niet alleen dat je webshop gebruiksvriendelijk is en aanzet tot aankopen, maar we helpen je ook om de juiste bezoekers op je webshop te laten landen.

We houden uiteraard rekening met hoe de webshop er op verschillende apparaten uitziet en werkt. De webshop wordt daarom zo ingericht, dat deze op smartphones, tablets, laptops én desktops goed te bedienen is.

Benieuwd naar onze aanpak en succesverhalen? Erik vertelt je er alles over!

5 randvoorwaarden om succesvol te zijn in online verkopen

1. Een concurrerende propositie

Waarmee onderscheid jij je van je concurrenten? Ben je de goedkoopste, heb je het breedste assortiment, de beste klantenservice, de snelste levertijd. Het maakt niet uit wat, maar je zult hoe dan ook onderscheidend moeten zijn van je concurrenten.

2. Een gebruiksvriendelijke webshop

Je bezoeker mag niet verdwalen op je webshop. Zorg daarom voor goede filters, goede categorieën en goede content. Plaats korte, krachtige teksten die mensen pakken. 

3. Kies de juiste advertentiekanalen

Als je potentiële klant actief opzoek is naar een product of dienst zoals jij aanbiedt, zorg dan dat je op Google goed vindbaar bent. Heeft de potentiële klant een latente behoefte dan is de inzet van social advertising een betere optie. 

4. Zorg voor herhaalaankopen

Het is al moeilijk om nieuwe klanten te werven. Maar heb je eenmaal klanten, probeer ze dan te verleiden tot herhaalaankopen. Verdiep je in de klanten die al in je database staan en benader ze via e-mailmarketing of kortingscoupons. Een terugkerende klant is een vaste klant, is een tevreden klant. 

5. Meten is weten

Analyseer je data, want je webshop is nooit af. Kijk bijvoorbeeld waar mensen afhaken en speel daaropin. Blijf je webshop monitoren en optimaliseren. 

 

E-commerce case: Insect Heroes

Een marktaandeel creëren met een consumentenwebshop voor de biologische bestrijding van plaaginsecten. Hiervoor waren een maatwerk webshop en heldere dashboards noodzakelijk. Mede door de inzet van Google Ads veroverde de shop snel een belangrijk marktaandeel bij de consument.

Bekijk de case 

Standaard maatwerk

Elke organisatie is anders, dus dat geldt ook voor de gewenste e-commerce of webshop. Met onze creativiteit zetten wij altijd iets unieks neer, passend bij de organisatie!
 

Erik Titulaer

E-commerce expert

Vrijblijvend sparren?

Wil je graag eens vrijblijvend en helemaal gratis sparren? Dat kan! We luisteren graag en kijken samen naar de beste oplossing voor jouw webshop.

Vul onderstaand formulier in en Erik belt je zo snel mogelijk terug!

Blijf bij de pinken

bekijk alle blogs

Laat je verrassen!

Als bureau hebben we niet alleen kennis van marketing maar ook van design, corporate identity, techniek en ontwikkeling. Dit zorgt ervoor dat we projecten altijd vanuit alle kanten bekijken.

We zijn teamplayers en werken soepel samen met interne afdelingen of andere bureau's.

Daag ons, maar vooral jezelf uit!

hello@park1.nl 077 30 30 500