Jannes
Jannes Titulaer

Content Marketeer

Hoe SEO ervoor kan zorgen dat je beter gevonden wordt in Google…

De eerste, essentiële stap voor SEO is altijd denken vanuit de bezoeker. Als de website gebruiksvriendelijk en makkelijk leesbaar is, met informatie die de doelgroep goed van dienst is, zal de bezoeker langer op de website blijven en meerdere pagina's bezoeken. En dat is natuurlijk wat je wil.

Zoekmachineoptimalisatie kent 3 onderdelen:
  • Content
  • Technisch
  • Offsite SEO
Zoekwoordenonderzoek voor SEO

Op welke zoekwoorden wil je gevonden worden? En nog belangrijker, wat zijn de zoekwoorden die jouw doelgroep gebruikt om jou te vinden? Om hierachter te komen is een zoekwoordenonderzoek essentieel! Ga hier niet direct uit van de zoekwoorden met het hoogste zoekvolume, hier is namelijk veel concurrentie op. Neem daarom zogenaamde longtail termen, dit zijn zoekopdrachten bestaande uit meerdere zoekwoorden. Hier wordt misschien iets minder op gezocht, maar het sluit wél precies aan op hetgeen dat jij aanbiedt.

Zoekwoorden helder? Deze kun je nu verwerken in je titel, tekst, namen van afbeeldingen en de metagegevens. De metagegevens zijn de gegevens die te zien in de zoekmachine. Deze gegevens bestaan uit de meta titel, URL en een meta omschrijving. In deze omschrijving overtuig je potentiele bezoekers om op de link te klikken naar jouw website. Zorg dat je hierin ook het zoekwoord verwerkt waarvoor je de pagina gaat optimaliseren. Hoe eerder je dit woord vermeldt in de omschrijving, hoe beter.

Goede content is relevante content

Voor SEO is het belangrijk dat je content deelt met een hoge kwaliteit. Goede content onderscheidt je namelijk van anderen. De content moet origineel zijn, goed leesbaar en vindbaar.

Ook regelmatig nieuwe content publiceren draagt bij aan een betere vindbaarheid. Daarom is het schrijven van nieuwsberichten of blogs ook goed voor SEO. Maar hoe zorg je ervoor dat je content origineel is? Door bijvoorbeeld in een blog jouw mening te geven, maak je de content die je schrijft origineel.

De structuur van de content draagt bij aan de leesbaarheid. Het klinkt misschien logisch, maar een bezoeker zal de tekst eerst scannen om te beoordelen of deze relevant is. Daarom is het noodzakelijk om een structuur aan te brengen, zoals een intro, de body en een conclusie.

Wil je meer weten of SEO? Neem dan contact op of volg ons dan op Facebook of LinkedIn.

Facebook     LinkedIn

Wil je sparren over jouw vraagstuk?

Blijf bij de pinken

bekijk alle blogs